Polityka jakości Ośrodka „OIKOS” sp. z o.o.
Celem Laboratorium Badań Środowiskowych „OIKOS” Sp. z o.o. jest spełnienie wymagań Klientów Laboratorium pod względem nie budzącej żadnych wątpliwości jakości i terminowości realizowanych badań i pomiarów w zakresie środowiska pracy i środowiska naturalnego.
Dla uzyskania powyższych celów wdrożyliśmy w Laboratorium Badań Środowiskowych Ośrodka „OIKOS” Sp. z o. o. System Zarządzania zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005.
Daje to naszym Klientom gwarancję wiarygodności, bezstronności i niezależności naszego Laboratorium. Zapewniamy zachowanie zasad poufności oraz kulturę i życzliwość w obsłudze.
Dla stałego wzrostu zaufania i satysfakcji Klientów z poziomu wykonywanych przez nas badań i pomiarów przyjęliśmy następujące cele jakościowe:
- ciągłe usprawnianie obsługi naszych Klientów,
- utrzymanie i doskonalenie jakości realizowanych przez nas badań i pomiarów,
- utrzymanie i podnoszenie kompetencji Laboratorium zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005,
- rozszerzanie świadczonych usług w celu dostosowania do istniejących i przyszłych potrzeb Klientów oraz dla pozyskania nowych Klientów,
- doskonalenie zawodowe pracowników.
Cele te są okresowo weryfikowane w ramach przeglądów Systemu Zarządzania zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005 oraz auditów wewnętrznych.
Politykę Jakości realizujemy poprzez:
- Zachowanie zasad dobrej praktyki profesjonalnej.
- Aktualizację i wdrażanie nowych metodyk badawczych.
- Przeprowadzanie badań i pomiarów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami
- oraz metodami badawczymi.
- Potwierdzanie wiarygodności wykonywanych badań i pomiarów poprzez stosowanie planów sterowania jakością badań oraz udział w porównaniach międzylaboratoryjnych i badaniach biegłości.
- Zapewnienie sprawnej i odpowiedniej do danego zastosowania aparatury pomiarowej podlegającej nadzorowi oraz odpowiednio nadzorowanych pomieszczeń laboratoryjnych.
- Zapewnienie pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji i umiejętności adekwatnych
- do wykonywanych przez nich badań i pomiarów oraz odpowiedniej komunikacji między kierownictwem a personelem.
- Ciągłą i systematyczną analizę zadowolenia Klientów.
- Utrzymanie i rozszerzanie zakresu akredytacji zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005.
- Współpracę z jednostką akredytującą.
System zarządzania wg PN-EN ISO/IEC 17025:2005 gwarantuje jednoznaczne określenie odpowiedzialności, uprawnień i wzajemnych powiązań całego personelu, a także niezależność od jakichkolwiek komercyjnych, finansowych lub innych nacisków, które mogłyby wpływać niekorzystnie na jakość wykonywanych badań i pomiarów.
Polityka Jakości oraz dokumenty opisujące System Zarządzania są dostępne dla personelu Laboratorium, który zna ich treść i stosuje je w codziennej pracy.
Deklaruję przydzielenie niezbędnych środków do realizacji Polityki Jakości. Zobowiązuję Kierownika Laboratorium do pełnej realizacji deklaracji Prezesa Zarządu Ośrodka „OIKOS” Sp. z o.o.
Święta Katarzyna, 30.10.2012r. – PREZES ZARZĄDU (DYREKTOR) – RENATA WIELKOPOLSKA
Zobowiązuję się do pełnej realizacji deklaracji Prezesa Zarządu Ośrodka „OIKOS” Sp. z o.o. Zapewniam, że cały personel Laboratorium Badań Środowiskowych w codziennej działalności postępuje zgodnie z zasadami dobrej praktyki profesjonalnej.
Święta Katarzyna, 30.10.2012r. – KIEROWNIK LABORATORIUM – JOANNA CENTNER