Polityka jakości 17025:2005

Polityka jakości Ośrodka „OIKOS” sp. z o.o.

Celem Laboratorium Badań Środowiskowych „OIKOS” Sp. z o.o. jest spełnienie wymagań Klientów Laboratorium pod względem nie budzącej żadnych wątpliwości jakości i terminowości realizowanych badań i pomiarów w zakresie środowiska pracy i środowiska naturalnego.

Dla uzyskania powyższych celów wdrożyliśmy w Laboratorium Badań Środowiskowych Ośrodka „OIKOS” Sp. z o. o. System Zarządzania zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005.

Daje to naszym Klientom gwarancję wiarygodności, bezstronności i niezależności naszego Laboratorium. Zapewniamy zachowanie zasad poufności oraz kulturę i życzliwość w obsłudze.

Dla stałego wzrostu zaufania i satysfakcji Klientów z poziomu wykonywanych przez nas badań i pomiarów przyjęliśmy następujące cele jakościowe:

  • ciągłe usprawnianie obsługi naszych Klientów,
  • utrzymanie i doskonalenie jakości realizowanych przez nas badań i pomiarów,
  • utrzymanie i podnoszenie kompetencji Laboratorium zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005,
  • rozszerzanie świadczonych usług w celu dostosowania do istniejących i przyszłych potrzeb Klientów oraz dla pozyskania nowych Klientów,
  • doskonalenie zawodowe pracowników.

Cele te są okresowo weryfikowane w ramach przeglądów Systemu Zarządzania zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005 oraz auditów wewnętrznych.

Politykę Jakości realizujemy poprzez:

  • Zachowanie zasad dobrej praktyki profesjonalnej.
  • Aktualizację i wdrażanie nowych metodyk badawczych.
  • Przeprowadzanie badań i pomiarów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami
  • oraz metodami badawczymi.
  • Potwierdzanie wiarygodności wykonywanych badań i pomiarów poprzez stosowanie planów sterowania jakością badań oraz udział w porównaniach międzylaboratoryjnych i badaniach biegłości.
  • Zapewnienie sprawnej i odpowiedniej do danego zastosowania aparatury pomiarowej podlegającej nadzorowi oraz odpowiednio nadzorowanych pomieszczeń laboratoryjnych.
  • Zapewnienie pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji i umiejętności adekwatnych
  • do wykonywanych przez nich badań i pomiarów oraz odpowiedniej komunikacji między kierownictwem a personelem.
  • Ciągłą i systematyczną analizę zadowolenia Klientów.
  • Utrzymanie i rozszerzanie zakresu akredytacji zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005.
  • Współpracę z jednostką akredytującą.

System zarządzania wg PN-EN ISO/IEC 17025:2005 gwarantuje jednoznaczne określenie odpowiedzialności, uprawnień i wzajemnych powiązań całego personelu, a także niezależność od jakichkolwiek komercyjnych, finansowych lub innych nacisków, które mogłyby wpływać niekorzystnie na jakość wykonywanych badań i pomiarów.

Polityka Jakości oraz dokumenty opisujące System Zarządzania są dostępne dla personelu Laboratorium, który zna ich treść i stosuje je w codziennej pracy.

Deklaruję przydzielenie niezbędnych środków do realizacji Polityki Jakości. Zobowiązuję Kierownika Laboratorium do pełnej realizacji deklaracji Prezesa Zarządu Ośrodka „OIKOS” Sp. z o.o.

Święta Katarzyna, 30.10.2012r. – PREZES ZARZĄDU (DYREKTOR) – RENATA WIELKOPOLSKA

Zobowiązuję się do pełnej realizacji deklaracji Prezesa Zarządu Ośrodka „OIKOS” Sp. z o.o. Zapewniam, że cały personel Laboratorium Badań Środowiskowych w codziennej działalności postępuje zgodnie z zasadami dobrej praktyki profesjonalnej.

Święta Katarzyna, 30.10.2012r. – KIEROWNIK LABORATORIUM – JOANNA CENTNER